Forum

Poll - Plat bord o ...

Delen:
meldingen
Wis alles

Welke is jouw favoriet? Waarom? De enquête wordt gemaakt op 29 december 2020

Poll - Plat bord of resonantiebox?

Pagina 1 / 2
Nataliya
(@beheerder)
Kalimba advocaat beheerder

Welke is jouw favoriet? Waarom?

Eigenaar van Kalimera.com en KalimbaForum.com

Offerte
Onderwerp starter Geplaatst: 13/12/2020 1:38 uur
KalimbaVerse
(@kalimbaverse)
Beroemde Kalimbist Geregistreerd

Plat bord!

Hoewel het stiller is zonder een klankkast, is het geluid dat het produceert meer dolce / glad / zoet, en er is minder kans om problemen tegen te komen zoals dode tanden / dood lichaam / rinkelende tanden, wat soms gebeurt voor holtes 😆

Download
AntwoordenOfferte
Geplaatst: 15/12/2020 1:12 uur
alpobc
(@alpobc)
Eminente Kalimbist

@kalimbaverse dus een plat bord uit elkaar halen en die hardware op een doos plaatsen, zou dat het beste van beide zijn?

Ik kocht een paar goedkope pennen op Wish en bouwde een kalimba uit een sigarenkist. Het had doodheid en geen steun. Ik heb dat uit elkaar gehaald en de hardware op een massief stuk eiken gezet. Het heeft meer sustain, maar sommige tanden zijn nog dood. De E ° brak toen ik hem voor het eerst op de sigarenkist bouwde.

Ik denk dat een holle doos met een voldoende dikke bovenkant zou werken. Het lijkt contra-intuïtief om van een snaarinstrument te komen om een ​​dik klankbord te hebben.

Een verkeerde noot spelen is onbeduidend; spelen zonder passie is onvergeeflijk.
~ Ludwig van Beethoven

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 17/12/2020 6:19 uur
GroenLarry
(@greenlarry)
Eminente Kalimbist

Ik heb er maar één, een klankkasttype. Eerste kalimba die ik heb gespeeld en ik ben er dol op! 

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 19/12/2020 9:42
Ookami
(@ookami)
Actieve Kalimbist

Voorlopig, plat bord, omdat het nog steeds gebruikelijk is dat holle kalimba's zeer stijve of zelfs doodlopende tanden hebben met weinig resonantie en een aanhankelijke toon doorheen de noten. 

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 29/12/2020 4:25
Mills
(@molens)
Actieve Kalimbist

Ik heb veel onderzoek gedaan voordat ik mijn eerste kreeg, en kreeg een holle / klankkast kalimba. Om de een of andere reden denk ik dat ik dacht dat het beter was en meer op een "echt" muziekinstrument leek. Sindsdien heb ik echter besloten dat ik de kalimba's met een plat bord beter vind. Ik vind het leuk om de hoge noten te kunnen spelen. Voor mij maakt het niet uit dat het niet zo luid is. Er zijn bepaalde gevallen waarin iemand een holle beter zou kunnen vinden, zoals voor het produceren van speciale effecten met de klankgaten. Ik denk dat ze allebei voor- en nadelen hebben, afhankelijk van het geluid waar je voor gaat! 🙂

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 29/12/2020 8:10
GroenLarry
(@greenlarry)
Eminente Kalimbist

@ookami mijn holle doos is erg resonerend zonder dode tanden, en toch was het een goedkope van Amazon. Ik denk dat ik geluk heb gehad.

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/12/2020 2:04 uur
Ookami
(@ookami)
Actieve Kalimbist

@Greenlarry, yip, dat is goed voor je 👍 :). Goed, er zijn uitzonderingen, want dit betekent dat er hoop op verbetering is en dat de uitzonderingen werken om het gemiddelde te worden. Sommige merken en / of houtsoorten lijken er ook minder vatbaar voor. 

Ik sluit op de lange termijn geen holle dozen uit, wacht gewoon tot er een uitkomt die deze algemene problemen op betrouwbare wijze verhelpt 😉 (houd meerdere recensies / rapporten / covers in de gaten die op verschillende modellen worden afgespeeld).

Op de markt die voor mij beschikbaar is, zijn de goedkoopste holtes niet per se zo veel goedkoper in vergelijking met een plat bord (hout of acryl). En ik heb nog een paar andere criteria, zoals verschillende toetsen (21), tanden die erg zacht en gemakkelijk te plukken zijn (met name hoge tonen) (gevoelige huid en vrij korte nagels 😆), het soort geluid dat eruit komt (moeilijk te beschrijven, het komt neer op persoonlijke voorkeur en vaak merk- / modelspecifiek). Flatboards bieden meer keuze met 21 toetsen, ik kan me in mijn onderzoek niet eens een holle kalimba met 21 toetsen herinneren. Dat speelde ook een rol bij het oppakken van een flatboard met 21 toetsen als mijn eerste Kalimba, net iets duurder dan de eerste gewaardeerde hollow.

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/12/2020 4:41 uur
KarinvdB
(@karinvdb)
Nieuwe Kalimbist

@AmsterdamKunst Ik denk niet dat dat zou werken. Ik ben geen expert maar ik denk dat de reden dat een holle kalimba problemen heeft met de hoge tonen / buitentanden vooral is dat je te dicht bij de rand komt, de holle doos is wat resoneert en dat werkt het beste in het midden. 

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/12/2020 9:40 uur
KarinvdB
(@karinvdb)
Nieuwe Kalimbist

Ik heb niet de gelegenheid gehad om een ​​holle kalimba te gebruiken. Toen ik onderzoek deed voordat ik mijn eerste kalimba kocht, was ik erg dankbaar voor de video's die het verschil verklaarden, ik vind het helemaal prima dat de kalimba niet luid is en het zoeter geluid van de flatboard is precies wat ik prefereer, dus kocht ik een flatboard Lingting. Als ik geen onderzoek had gedaan, had ik waarschijnlijk een van de goedkopere holle kalimba's van het merk gekocht.

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/12/2020 9:43 uur
GroenLarry
(@greenlarry)
Eminente Kalimbist

Voordat ik mijn huidige hollowboard kreeg, bestelde mijn partner als verrassing een klein 10-tonig flatboard van wens. Het kwam maar er was geen bord. Gewoon een zak met kleine tandjes en de staven lol. Misschien kom ik er op een dag aan toe om het in elkaar te zetten ...

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/12/2020 11:32 uur
Nataliya
(@beheerder)

@Greenlarry classic Wish haha ​​- laat het me weten als je begeleiding nodig hebt of als je vragen hebt. Ik raad je aan om het dan op een flatboard te installeren

AntwoordenOfferte
Onderwerp starter Geplaatst: 30/12/2020 11:38 uur
GroenLarry
(@greenlarry)
Eminente Kalimbist

@ Admin ja, ik ben op zoek naar iets dat ik als plat bord kan gebruiken, en ik moet weten waar ik de spijlen moet plaatsen

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/12/2020 11:41 uur
Nataliya
(@beheerder)

@Greenlarry probeer een bezoek te brengen aan de lokale timmerlieden om een ​​overgebleven bord in vorm te krijgen. Ik zal kijken of ik er blauwdrukken voor kan vinden en later hier posten

AntwoordenOfferte
Onderwerp starter Geplaatst: 30/12/2020 11:50 uur
Nataliya
(@beheerder)

Bekijk deze video Larry - een belangrijk ding om op te letten bij het installeren van de tanden

AntwoordenOfferte
Onderwerp starter Geplaatst: 30/12/2020 1:03
Pagina 1 / 2
Delen: