Forum

Poll - Plat bord o ...

Delen:
meldingen
Wis alles

Welke is jouw favoriet? Waarom? De enquête wordt gemaakt op 29 december 2020

Poll - Plat bord of resonantiebox?

Pagina 2 / 2
GroenLarry
(@greenlarry)
Eminente Kalimbist

@ Admin

Een om naar te kijken met het geluid uit!

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 31/12/2020 1:53 uur
Nataliya
(@beheerder)
Kalimba advocaat beheerder

@Greenlarry Ik veronderstel dat het de memes zijn die de jongere generaties erg leuk vinden! Excuses ^^ en ik hoop dat je iets hebt geleerd 

Eigenaar van Kalimera.com en KalimbaForum.com

AntwoordenOfferte
Onderwerp starter Geplaatst: 31/12/2020 1:55 uur
kalimba_bee
(kalimba_bee)
Actieve Kalimbist

Uiteindelijk zou klankkast mijn keuze zijn voor geluid. Het is een aards, rond geluid dat te horen is in een kamer met andere akoestische instrumenten.

En het is de moeite waard om te zeggen dat er een breed spectrum aan kwaliteit is voor box-kalimba's. Dode tanden ZIJN het ergste! Ik heb het geluk te kunnen zeggen dat bijna al mijn kalimba's Hugh Tracey zijn (ik heb ook wat Gecko en vergelijkbare kwaliteitsinstrumenten gekocht op Amazon), redelijk prijzig maar elke cent waard. Een Afrikaans instrument, gemaakt van prachtig Afrikaans hout, gemaakt in Afrika. Ze zijn al langer in het spel dan wie dan ook, en dat is te zien.

Voor het kopen van een budgetinstrument, het uitproberen van een nieuw merk of het wagen op tanden, zou ik waarschijnlijk op een plat bord wedden.

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 31/12/2020 7:55
YnasWorld
(@ynaswereld)
Forum Moderator Presentator

Ik vind al mijn tanden goed werken, dus ik hou meer van plat bord.

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 08/01/2021 2:43 uur
Gepensioneerde Posse
(@pensionerposse)
Eminente Kalimbist

Voor de eerste keer zal ik een Kmise met klankkast proberen, (heb hem net vandaag besteld).

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 08/02/2021 4:14
Aslya
(aslya)
Vertrouwde Kalimbist

@PensioenPensioen Interessant! Ken dit merk niet, maar ziet er goed uit 🙂 Vingers gekruist voor een snelle levering 🤩 

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 09/02/2021 8:37 uur
Gepensioneerde Posse
(@pensionerposse)
Eminente Kalimbist

Kmise maakt nogal wat muziekinstrumenten van redelijk goede kwaliteit, ik heb 2 van hun chromatische mondharmonica's, en sommige van mijn vrienden van mijn ukulele-forum zeggen dat hun ukes ook redelijk goed zijn voor het geld.

(Ik hoop dat het niet met 'dode tanden' aankomt, zoals sommigen van jullie helaas hebben gehad van je aankopen.)

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 09/02/2021 9:33 uur
Gepensioneerde Posse
(@pensionerposse)
Eminente Kalimbist

Mijn Kmise (holle 17 tanden) is net aangekomen, uitgepakt en de noten geprobeerd, slechts één aan het uiterste klinkt niet helemaal goed, (maar het is koud, dus dat hoort er misschien bij, moest het meteen proberen ). ​ 

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 13/02/2021 2:00
Nataliya
(@beheerder)

@PensioenPensioen We krijgen dat soms ook - zelfs als ze resoneren wanneer we het verzenden. We denken dat het komt door de temperatuurveranderingen tijdens verzending. Laat het een tijdje rusten op kamertemperatuur en probeer het dan opnieuw af te stemmen - dit lost ze meestal op.

AntwoordenOfferte
Onderwerp starter Geplaatst: 13/02/2021 4:57
Frank V.
(@frankv)
Actieve Kalimbist

Ik heb veel gelezen over flatboard en hollow kalimba's, en ging voor een flatboard.

Ik hou van de manier waarop je zacht kunt spelen, vooral omdat ik meestal in de vroege ochtend oefen als de vrouw nog slaapt. En zoals mijn grootvader altijd zei: "laat slapende vrouwen liggen" 😮 

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 25/02/2021 9:23 uur
Nataliya
(@beheerder)

@frankv Je grootvader kon niet wijzer zijn - dat moet ik hem geven.

Op welk type plat bord oefen je? het ziet er erg interessant uit 

AntwoordenOfferte
Onderwerp starter Geplaatst: 25/02/2021 10:13
Frank V.
(@frankv)
Actieve Kalimbist
Geplaatst door: @ Admin

@frankv Je grootvader kon niet wijzer zijn - dat moet ik hem geven.

Op welk type plat bord oefen je? het ziet er erg interessant uit 

Het is een zelfgemaakte kalimba.

Tanden werden besteld bij Amazon en het hout is van dennenhout. Ik heb een mooi stuk eiken besteld omdat ik op het web ontdekte dat een hard hout een beter geluid geeft. Maar toen het arriveerde, zat er een grote scheur in. Ik wilde niet wachten tot er een nieuwe arriveerde, dus pakte wat dennenbos dat ik had liggen en maakte mijn kalimba. Hebben de boom en vogels beeld gemaakt met pyrogravure (een andere hobby van mij) en het hout gekleurd.

Ik moet zeggen, voor een beginnersoor, het klinkt niet zo slecht. Ondanks het zachte hout

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 26/02/2021 6:08 uur
GroenLarry
(@greenlarry)
Eminente Kalimbist
Geplaatst door: @karinvdb

@AmsterdamKunst Ik denk niet dat dat zou werken. Ik ben geen expert maar ik denk dat de reden dat een holle kalimba problemen heeft met de hoge tonen / buitentanden vooral is dat je te dicht bij de rand komt, de holle doos is wat resoneert en dat werkt het beste in het midden. 

Nee, ik geloof dat de buitenste noten niet zo veel resoneren omdat de noten veel hoger zijn. Hogere noten klinken niet zo lang als lagere noten op welk instrument dan ook.

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 30/01/2022 9:24
Pagina 2 / 2
Delen: