Forum

Delen:
meldingen
Wis alles

Wat moet ik weten over een kalimba?

Kuri
 Kuri
(@kuri)
Nieuwe Kalimbist

He,

Ik heb nu veel video's over het instrument bekeken en ik vind het erg leuk. Maar ik heb nog nooit een instrument bespeeld en weet daarom niets van de kalimba en instrumenten in het algemeen.

Dus ik wilde een paar vragen stellen. 🙂

- Wat zijn precies de verschillen tussen een plat bord en een klankkast? Is de box luider of klinkt hij beter?

- Zijn er nog andere belangrijke verschillen / soorten kalimba's?

- Klinkt de Kalimba echt zoals in de vele video's of is hij op de een of andere manier via deze verbinding op de pc opgenomen? Omdat het geluid altijd zo perfect klinkt? Weet niet...

- Waar kan ik leermateriaal vinden? Bij voorkeur in het Duits, helaas kan ik geen notities lezen.

MfG Kuric

Offerte
Onderwerp starter Geplaatst: 13/04/2021 11:17
Saskia
(@mand)
Eminente Kalimbist

Hallo, leuk je hier te hebben.

ja, het verschil tussen hollow body en flat zit hem vooral in het volume. Dan zijn er de verschillen in stemming, pas op dat je geen pentatonisch gestemde kalimba gebruikt als je liedjes wilt spelen.

Ja, een echte kalimba klinkt echt geweldig. Bij de goedkope heb je meestal het probleem dat de twee buitenste lamellen niet goed slingeren en daardoor dof zijn, of helemaal geen geluid produceren. Maar om te beginnen en het te proberen, is volkomen voldoende. Omdat Kalimba's roedeldieren zijn, planten ze zich sowieso heel snel voort. 

Op dit moment kan ik het leerboek van Conny Sommer alleen maar aanbevelen als leerstof in het Duits. 

Ik zal je nog een premier schrijven

Groeten van Saskia

AntwoordenOfferte
Geplaatst: 26/04/2021 11:26 uur
Delen: